Triple chocolate mousse cake

Triple chocolate mousse cake... Bože! Geniálně už jenom vypadá, jak bude asi chutnat? Něco podobného mi běželo hlavou, když jsem s nadšením procházela blog Foodlover.cz, který píše sympatická Tereza (jmenovkyně chi :)). Navíc se blížily narozeniny mojí mamky a k mojí oblíbené tradici patří několik týdnů až měsíců dopředu promýšlet speciální dorty pro členy rodiny. Původně jsem sice chtěla připravit Devil´s food cake od Nigelly, ale Triple Chocolate Mousse Cake mě oslovil ještě víc. Navíc mamka je stejně jako a celá naše rodina absolutně čokoládová, takže volba to nebyla až tak složitá.


Celý recept si můžete klidně přečíst u Terezky na blogu, je moc pěkný. Taky bych si jednou přála upéct dort a napsat o něm hezky v klidu. Bez zbytečných stresů, připálenin a nedostatků. Ale tak moje pečení snad nikdy nevypadá :-D Maximálně tehdy, když na výsledku vůbec nezáleží a co si napeču, to si taky sama hezky sním (doslova), to pak tvořím veledíla. Ale jakmile se snažím o nějaký zajimavý recept na blog, peču dort pro někoho k narozeninám nebo čekám důležitou návštěvu, to se pak moje kuchyň kiksy jen hemží. 

Tentokrát všechno začalo celkem poklidně (obvykle zmrším hned korpus), což mě uvedlo do blažené nevědomosti o tom, co se bude dít dál. Celkově jsem trpěla absolutním nedostatkem času (takže to málem dopadlo tak, že přijedu blahopřát se suchým korpusem, dvěma baleními šlehačky a tabulkou čokolády) a zároveň taky nedostatkem surovin, protože si ani po tolika letech nejsem schopná pořádně přečíst recept, takže v obchodě pak lovím z paměti a domů pak dorazím například jen s polovinou objemu potřebné šlehačky. Klasika!

Do těsta jsem ale narozdíl od Terezy přidala opravdu rozpuštěnou čokoládu a instantní kávu jsem nahradila kávovým likérem. Směs tvořila dost divnou kombinaci, skoro bych si tipla, že po přilití likéru se čokoláda trochu zdrcla, ale světe div se, po dolití další dávky kávového likéru (on totiž tak krásně voněl) se konzistence zlepšila a já jsem pomocí metličky dosáhla naprosto geniálního těsta. Korpus pak během pečení dost vyběhl, takže jsem zvažovala obměnu dortu na proříznutý korpus s mousse uvnitř a nahoře, ale nakonec jsem si pomohla poctivým ořezáváním (a ochutnáváním a následným dalším ořezeáváním atd., atd.). Easy peasy ;)

Na čokoládovou pěnu mi chyběla docela velká část šlehačky, což jsem se snažila vynahradit vším možným od mléka po klasickou smetanu na vaření. Želatinou a ztužovačem jsem taky zrovna nešetřila- mám s nimi celkem dobrou zkušenost, takže jsem je přidala, kam se jen dalo :)

Abych to nemusela dlouze opisovat. Triple mousse cake má několik principů, které se vyplatí dodržovat. I když se vám třeba nebude chtít, ale opravdu není radno míchat studenou šlehačku s rozteklou čokoládou (samozřejme, to všichni víme, ale většinou se nám nechce čekat, až ta čokoláda na popátý vystydne). Základem každého druhu pěny je pak perfektně vyšlehaná šlehačka (použití jednak studených nástrojů a jednak ztužovače se vyplatí) cca 200 ml na každou vrstvu a čokoládová hmota sestávající z rozpuštěné čokolády (cca 150-200g podle toho, kolik jste ji zvládli nakoupit), kam by ještě měla přijít druhá půlka smetany ke šlehání. Pokud se vám jí, tak jako mě nedostává, lze nahradit trochou mléka nebo klasické smetany (tu jsem přidala konkrétně do pěny z bílé čokolády a i přes dvojitou dávku želatiny to zrovna moc tendence tuhnout nemělo, pravděpodobně proto, že jsem ji tam nalila asi dvakrát víc než bylo třeba). Každá čokoládová směs ale musí nejprve dokonale vychladnout než ji vmícháte do šlehačky, kterou následně vrstvíte na dort (opakování je matka moudrosti). Celý dort pak nechte řádně zatuhnout v lednici, alespoň přes noc.

Třešničkou jsou čokoládové hobliny. Jak víte na čokoládové ozdoby jsem trochu ujetá a roztírání tmavé čokolády stěrkou na pečící papír jsem si náramně užívala. Mimochodem pokud jste fandové filmu Čokoláda s Julliette Binoche a Johny Deppem, pak si tenhle film nebo alespoň soundtrack k pečení rozhodně pusťte. Triple chocolate mousse cake je totiž hlavně o čokoládě, kterou neustále mícháte, rozpuštíte, roztíráte, ochutnáváte (!) a všelijak s ní pracujete :)
Každopádnš čokoládovou polevu pak nechte v tenké vrstvě zatuhnout a následně ji rozlámejte na menší hobliny a posypte s nimi vršek

Voilá!

A aby jste něřekly, že jsem vás ochudila o konkrétní recept, tak tady je v mojí skromné úpravě:

Na korpus:
  • 2 vejce
  • 3 lžíce oleje
  • půl hrnku mléka
  • 80 g mouky (já jsem odhadovala od oka, řekla bych tak hrnek a půl)
  • 80 g moučkového cukru (alias stejně jako mouky)
  • 150 g čokolády (nebo dle libosti samozřejmě kakaa)
  • instantní kafe nebo kávový likér
  • prášek do pečení

Nikde žádné žloutky oddělené od bílků, nikde žádné  máslo a korpus byl přesto skvělý! Jediné, co jsem dodržovala bylo smíchání nejprve suchých a pak tekutých surovin  a poté přimíchání čokoládové směsi s likérem. Pečeme na 180° cca 40 minut.

Čokoládová pěna:
  • 200 g vyšlehané a oslazené smetany ke šlehání alias šlehačky
  • 200 g tmavé čokolády
  • půl lžičky želatiny
  • 3 lžíce mléka

V kastrólku rozpusťte čokoládu a přimíchejte rozpuštěnou želatinu (ve vlažné vodě) a trochu mléka/smetany ect. Vytvořte hladkou směs a nechte absolutně vychladnout. Smíchejte se šlehačkou.

U bílé čokoládové pěny postupujte stejně, jen znásobte množství želatiny (dvakrát až třikrát) a přidejte bílou čokoládou ( u nás se říká, že bílá čokoláda není vlastně vůbec čoko-, ale že je to jen -láda :))), ale i tak je dobrá!) a nechte smetanu přejít varem.

A to je vše, dámy a pánové. Dobrou chuť a pečení s čokoládou navždy zdar!


3 komentáře:

  1. Mńam!! To určitě někdy udělám mému příteli, tomu by to moc chutnalo!!

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den,

    Všimli jsme si, že máte spoustu chutných receptů na vašem blogu a chtěli bychom Vám představit naši novou webovou stránku http://www.vyhledejrecepty.cz/ kde si naši uživatelé mohou vybírat z více než 140 000 posbíraných receptů. Každým dnem narůstá návštevnoť strany. Momentálně máme denně 30 000 kliků. Na stránce jsme vytvořili také žebříček Tob blogů, kde najdete všechny přidané blogy a můžete přidat i ten Váš. My zkopírujeme všechny recepty a uživatelé je pak mohou nalézt pomocí našeho vyhledávače. Tím pádem se zvýší návštěvnost Vašeho blogu. Nemusíte se obávat, vše Vám nabízíme zcela zdarma.

    Vyhledejrecepty.cz má své sesterské webové stránky na celém světě. Budeme velmi rádi když se stanete součástí této velké rodiny.

    V případě že máte nějaké otázky obraťte se na nás.

    S pozdravem,
    info@vyhledejrecepty.cz

    OdpovědětVymazat